Ogłoszenie naboru kandydatów z organizacji pozarządowych do Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego
BURMISTRZ MIASTA SŁUPCY OGŁASZA NABÓR KANDYDATÓW
Z ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH DO GMINNEJ RADY DZIAŁALNOŚCI POŻYTKU PUBLICZNEGO MIASTA SŁUPCY
I. INFORMACJE PODSTAWOWE
Gminna Rada Działalności Pożytku Publicznego Miasta Słupcy jest organem konsultacyjnym w sprawach dotyczących sfery zadań publicznych określonych w ustawie z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Celem Rady jest wypracowanie kierunków merytorycznych będących podstawą do tworzenia praktycznej współpracy pomiędzy sektorem publicznym a pozarządowym.
- Rada pełni funkcję doradczą i inicjatywną oraz realizuje swój cel poprzez zadania określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
- Posiedzenia Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Słupcy odbywają się w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku.
- Za pracę w Radzie nie przysługuje wynagrodzenie ani zwrot kosztów dojazdu.
- Kadencja Rady trwa 3 lata.
II. PODMIOTY UPRAWNIONE I TERMIN ZGŁASZANIA KANDYDATÓW
Organizacje pozarządowe w rozumieniu ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2016, póz. 1817 ze zm.) oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Każda organizacja pozarządowa działająca na terenie Miasta Słupcy może zgłosić jednego kandydata..
III. WYMAGANE DOKUMENTY
- Karta zgłoszenia kandydata do Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego (załącznik nr 1).
- Oświadczenia kandydata na członka Rady (załącznik nr 2) o:
– wyrażeniu zgody na kandydowanie
– wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
– oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa umyślne.
- Oświadczenie podmiotu uprawnionego do zgłaszania kandydatów o prowadzeniu działalności na terenie Miasta Słupca (załącznik nr 3).
IV.MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA ZGŁOSZEŃ
- Zgłoszenia przyjmowane będą od dnia ukazania się niniejszego ogłoszenia do 8 maja 2017 roku.
- Zgłoszenie można wysłać drogą pocztową na adres Urzędu Miasta w Słupcy,
- Pułaskiego 21 z dopiskiem „Gminna Rada Pożytku Publicznego” lub złożyć osobiście w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta w Słupcy w godzinach urzędowania.
- O przyjęciu zgłoszenia decydować będzie data wpływu do Urzędu Miasta w Słupcy.
- Druki niezbędne do zgłaszania kandydatów dostępne są na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Słupcy www.bip.slupca.pl, na stronie internetowej Miasta Słupcy http://www.miasto.slupca.pl
V. INFORMACJE DODATKOWE
- Po upływie terminu składania zgłoszeń nastąpi sprawdzenie kompletności i poprawności względem wymogów określonych w ogłoszeniu.
- Lista pozytywnie zweryfikowanych zgłoszeń kandydatów wraz z nazwą organizacji zgłaszającej, opisem ich doświadczeń i umiejętności zostanie opublikowana na stronie internetowej Urzędu Miasta w Słupcy.
- Glosowanie zostanie przeprowadzone zgodnie z Uchwałą Nr XXIV/164/17 Rady Miasta Słupcy z dnia 30 marca 2017 roku, w sprawie trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Słupcy.
VI. Dodatkowe informacje nie znajdujące się na stronach www.bip.slupca.pl oraz na www.miasto.slupca.pl można uzyskać w Urzędzie Miasta w Słupcy pod numerem telefonu (63) 277 27 27 wew. 233
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- Uchwała Nr XXIV/164/17 Rady Miasta Słupcy z dnia 30 marca 2017 roku, w sprawie trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Gminnej Rady Działalności Pożytku Publicznego Miasta Słupcy.
Burmistrz Miasta Słupcy
/-/Michał Pyrzyk
Słupca, dnia 24.04.2017 r.