Program przewiduje bezzwrotne dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich i robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub ewidencji zabytków wskazanych w art. 22 ustawy o ochronie zabytków. Wnioski o granty mogą składać jednostki samorządu terytorialnego.
Ogłoszenie Burmistrza Miasta Słupcy o naborze wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
W związku z ogłoszeniem o naborze wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, Miasto Słupca ogłasza nabór wniosków do zgłoszenia do dofinansowania w formie dotacji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- Rodzaj zadań planowanych do dofinansowania
Zgodnie z założeniami Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, Miasto może wnioskować o udzielenie dofinansowania, które zostanie przeznaczone na pokrycie wydatków związanych z udzieleniem przez Miasto dotacji, o której mowa w art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na nakłady konieczne, określone w art. 77 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami tj. na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub znajdującym się w ewidencji zabytków wskazanej w art. 22 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
Ogłoszony nabór stanowić będzie podstawę do wyłonienia zadań, które Miasto Słupca, po ich pozytywnej weryfikacji, zgłosi do dofinansowania w ramach ogłoszonego Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
W przypadku otrzymania przez Miasto dofinansowania w ramach w/w Programu na realizację konkretnego zadania z Wnioskodawcą tego zadania zostanie podpisana umowa o udzielenie dotacji.
II. Dotacja będzie przysługiwała właścicielom zabytków ruchomych lub nieruchomych
III. Zasady składania propozycji wniosków do dofinansowania:
1) wnioski należy składać do Urzędu Miasta w Słupcy;
2) do złożenia wniosku służy formularz, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia;
3) podmiot uprawniony (wnioskodawca) może złożyć wniosek o dofinansowanie w jednej z trzech kategorii:
a) do 150 000 złotych,
b) do 500 000 złotych,
c) do 3 500 000 złotych.
4) Wniosek należy złożyć w Urzędzie Miasta w Słupcy lub przesłać drogą pocztową przesyłką poleconą (rejestrowaną) na adres: Urząd Miasta w Słupcy, ul. Pułaskiego 21, 62-400 Słupca w terminie do dnia 20 stycznia 2023 r. do godz. 15:30.
O zachowaniu terminu decyduje data złożenia wniosku bezpośrednio w Urzędzie Miasta w Słupcy lub wpływu (doręczenia) do Urzędu Miasta w Słupcy drogą pocztową.
5) Wniosek powinien być wypełniony czytelnym pismem lub na komputerze.
6) Wniosek musi być opieczętowany i podpisany przez osobę/osoby, która/e zgodnie z postanowieniami statutu lub innego aktu jest/są uprawniona/e do reprezentowania podmiotu i zaciągania w jego imieniu zobowiązań finansowych oraz zawierania umów.
7) Do wniosku należy dołączyć:
Dokument potwierdzający wpis do rejestru zabytków lub ewidencji zabytków wskazanych w art. 22 ustawy o ochronie zabytków, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami lub znajdującym się w ewidencji zabytków wskazanej w art. 22 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.
IV. Zasady wyboru wniosków
1. Wyboru wniosków dokonuje Burmistrz Miasta Słupcy uwzględniając:
- Możliwość realizacji zadania przez wnioskodawcę,
- Stopień zaawansowania przygotowania zadania do realizacji.
2. Od rozstrzygnięcia naboru nie przysługuje odwołanie.
3. Złożenie wniosku nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
4. Burmistrz Miasta Słupcy może odmówić Wnioskodawcy wyłonionemu w naborze przyznania dotacji i podpisania umowy, w przypadku nieuzyskania przez Miasto dofinansowania w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
V. Warunki podpisania umowy o dotację
1. Udzielenie dotacji nastąpi na podstawie umowy o udzielenie dotacji podpisanej pomiędzy Wnioskodawcą a Gminą Miejską Słupca.
2. Warunkiem podpisania z wnioskodawcą umowy o dotację będzie uzyskanie przez Gminę Miejską Słupca promesy wstępnej w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
3. Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczania zadania będzie regulowała umowa zawarta pomiędzy Wnioskodawcą, a Gminą Miejską Słupca.
VI. Termin i warunki realizacji zadania
- Podpisanie umowy z Wykonawcą zadania powinno nastąpić w ciągu 12 miesięcy od dnia otrzymania przez Gminę Miejska Słupca promesy wstępnej na realizację zadania, z zastrzeżeniem, że szczegółowe terminy realizacji zadania określone zostaną w umowie o dotację.
- Zadanie powinno być zrealizowane z zasadami określonymi w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
VII. Rozstrzygnięcie naboru wniosków
Informacja o przyjęciu wniosku i zgłoszeniu go do dofinansowania zostanie przekazana na adres wskazany we wniosku oraz na stronie Urzędu Miasta w Słupcy.
VIII. Postanowienia końcowe
1. Dodatkowe informacje udzielane są pod numerem telefonu: 63 277 27 27 wew. 227.
2. Wnioski o dofinansowanie złożone po dniu 20 stycznia 2023 r. nie będą rozpatrywane.
Burmistrz Miasta Słupcy
/-/ Michał Pyrzyk